گزارشي از بازداشت ها واحضارها در دانشگاه تبريز

بازداشت دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد و احضارهای متعدد فعالین دانشجویی به وزارت اطلاعات در تبریز بیانگر آغاز موج جدیدی از فشارها بر دانشجویان فعال است. چهارشنبه شب به دلایل نامعلوم، رسول عالی نژاد دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه آزاد تبریز و بهروز فریدی دانشجوی مکانیک این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این در حالی است که همزمان با اعتراضات مردمی و دانشجویان در روز 13 آبان تعدادی از معترضان و دانشجویان بازداشت شدند که کماکان برخی از آنان در بازداشت به سر می برند. موسی ساکت مسئول ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی کروبی) از این افراد است که از روز 13 آبان در بازداشت به سر می‌برد. لازم به ذکر است که بهنام نیکزاد عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز و از فعالین ستاد میر حسین موسوی نیز در روز 13 آبان بازداشت شده بود که که در عصر 24 آبان با صدور قرار وثیقه از سوی دادیار شعبه ی 11 دادسرای تبریز به همراه چند تن دیگر آزاد شدند.
هم‌چنین در پی حوادث اخیر دانشگاه سراسری تبریز و تجمع اعتراض آمیز دانشجویان این دانشگاه در روز 13 آبان تنی چند از دانشجویان شرکت کننده در این تجمع با حکم اخراج موقت خود مواجه شدند.
این امر در حالی رخ می‌دهد که در پی حوادث پس از انتخابات و تعطیلی دانشگاه تبریز، بیش از 40 نفر از فعالین دانشجویی به کمیته انضباطی احضار و 8 نفر از آنان با حکم تعلیق خود مواجه شدند. همچنین نزدیک به 120 نفر از دانشجویان از حق داشتن خویگاه محروم شدند که پس از مدّتی با اخذ تعهد، به آنها خوابگاه واگذار شد.
پس از گذشت چند روز از حوادث 13 آبان طی احکامی غیر قانونی و به تشخیص کمیته تجدید نظر 10 نفر دیگر از دانشجویان این دانشگاه تا اطلاع ثانوی و به مدّتی نا معلوم از ادامه تحصیل محروم شد‌ه‌اند و اجازه ی ورود به دانشگاه و خوابگاه را ندارند.
گفته می‌شود برخی از دانشجویان فعال در دانشگاه آزاد تبریز نیز تلفنی به اداره ی اطلاعات احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها: , ,

بیان دیدگاه